Wat doe ik voor de les?

 

De lessen gaan door in de Kattestraat 5, centrum Londerzeel, onze eigen yoga studio.

Ik zal jullie persoonlijk ontvangen en wegwijs maken. Je kan op de verschillende openbare parkeergelegenheden in het centrum parkeren en naar de studio wandelen. (Parking Gildenstraat, Heldenplein, Kerk enz...)  Parkeer je in de straat of in het centrum, vergeet dan zeker niet je parkeerschijf te leggen! De deur opent een twintigtal minuten voor de les.

Kom zeker 10 à 15 minuten voor de les begint, zodat we zeker op tijd kunnen starten. We sluiten de deur van de yogazaal zodra we beginnen, deze gaat niet meer open, dus ook niet voor laatkomers.

  • Trek soepele kleding aan waarin je ongestoord kan bewegen. Trek een vestje/trui aan die je makkelijk aan/uit kan doen. Doe opvallende sieraden en je horloge af en oefen op blote voeten of yogasokken. Gewone sokken kan je dragen tijdens de eindontspanning, maar niet tijdens de les, dit om uitglijden te vermijden.

 

  • We betreden de yogazaal in stilte en plaatsen onze schoenen, tassen en jassen op de aangeduide plaats.

 

  • Ga voor de les naar het toilet.

 

  • Laat je GSM thuis of schakel hem uit.

 

  • Kom schoon, fris en zonder lichaamsgeurtjes of sterk parfum naar de les zodat je eigen ademhaling en die van je medestudenten er niet door gehinderd wordt. We hebben voor iedereen yogamateriaal beschikbaar. Gelieve een eigen badhanddoek/laken mee te brengen voor bovenop het yogamatje.

 

  • Het doen van yoga op een volle maag kan zorgen voor ongemakken zoals krampen, maagzuur en/of misselijkheid. Probeer 2 uur tot een 1,5 uur voor je yogales zo min mogelijk (of enkel iets lichts) te eten.

 

  • Als je blessures of klachten hebt, mag je dit aan me doorgeven. Heb je klachten aan schouders, polsen, rug, hoge bloeddruk, een mogelijke zwangerschap, wat dan ook...  laat het me weten en ik kan op een discrete manier aanpassingen of alternatieven aanbieden.

 

 

 

Tijdens en na de les?

 

  • Wees vriendelijk voor jezelf. Probeer niet zo ver mogelijk in een houding te gaan, doe wat je kan zonder jezelf te blesseren. Yoga is géén competitie. Je gaat sneller en verder als je respect hebt voor je lichaam/jezelf.

 

  • Je hoeft niet onzeker te zijn over de mogelijke stijfheid in je lichaam of omdat je net begint met yoga. De groepen zijn gemengd en je kunt ervan uit gaan dat iedereen wel ergens 'stijf' is. Iedereen doet wat hij of zij kan.

 

  • Tijdens de les wordt er weinig of niet gedronken, drink na de les wel voldoende water of thee.

 

  • Help de ruimte op te ruimen door je matje en eventuele dekens, kussens netjes op te bergen.

 

  • Mocht je na een les yoga klachten hebben van fysieke of emotionele aard, aarzel dan niet om me in te lichten. In de mate van het mogelijke kunnen we advies en/of begeleiding aanbieden.

 

  • We plaatsen de lessen op onze website zodat je thuis je praktijk naar hartelust kan verderzetten!

 
Boven